Recent adoptata O.U.G. nr. 20 / 2016, publicata ieri, privind modificarea si completarea O.U.G. nr. 57 / 2015 privind salarizarea in anul 2016 a personalului bugetar, a generat numeroase nemultumiri in Administratia publica locala (primarii, consilii judetene, servicii publice de interes local si judetean) si in serviciile publice deconcentrate din teritoriu ale ministerelor si celorlalte autoritati publice centrale, imediat dupa publicare.
Guvernul Ciolos a adoptat aceasta ordonanta cu toata impotrivirea organizatiilor sindicale reprezentative din Administratia publica, dar si cu opozitia cvasi-unanima a marilor confederatii sindicale, atat in Consiliul National Tripartit, cat si in Comitetul Economic si Social si in Comisia de Dialog Social din cadrul Ministerului Muncii.
Prin aceasta ordonanta, Cabinetul Ciolos a inteles sa acorde cresteri salariale semnificative numai pentru Sanatate, precum si pentru administratia centrala – ministere – unde s-a aprobat alinierea salariilor la nivelul de 70% din salariile acordate in cadrul Secretariatului General al Guvernului, mai putin pentru Educatie si aproape deloc in restul Administratiei publice.
Administratia publica nu mai are o grila de salarizare de mai bine de 7 ani, mai precis din anul 2008, an dupa care au urmat doar operatii procentuale de diminuari, ajustari si alinieri, care au generat discrepante salariale majore in sistem.
Salariile de baza care au fost stabilite dupa anul 2009 sunt cu mult diminuate pe aceeasi incadrare, iar sporul de vechime a fost diminuat cu pana la 5% sau chiar a disparut.
Administratia publica are nevoie de o grila proprie de salarizare, in care sa se mentioneze explicit cuantumul salariului pe fiecare functie.
Prin OUG nr.20 / 2016 s-a aprobat grila de salarizare doar pentru domeniul Sanatate.
Pentru Administratia publica se prevede numai o echivalare pe functii, insa si aceasta doar in cadrul aceleiasi institutii, pe aceeasi functie, grad/treapta, gradatie de vechime, si chiar vechime in functie sau in specialitate, precum si „daca isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii”, astfel ca ordonanta nu va produce efecte in foarte multe institutii din Administratia locala, in care se va aprecia ca nu vor fi indeplinite conditiile din ordonanta.
In perioada urmatoare, federatia noastra sindicala urmeaza sa-si consulte membrii, pentru a stabili ce avem de facut, de comun acord cu celelalte sindicate reprezentative.
Vom reveni cu amanunte.
Leave a Reply